Köpvillkor


Tillämplighet
Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och O&B Blomberg AB när du handlar i vår barnbutik babyfrog.se och. För privatkonsumenter gäller Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen, och för företag – Köplagen.

Sortimentet
Vårt sortimentet uppdateras regelbundet. Nyheter och erbjudanden uppmärksammas i vårt nyhetsbrev. Vill du anmäla dig till vårt nyhetsbrev skickar du ett mail till info@dinabutiker.com

Personuppgifter
Personuppgifter lagras i vårt kundregister vid beställning av vara. Ingen obehörig har tillgång till detta register och uppgifterna lämnas inte ut till andra företag.

Beställning
Du måste ha fyllt 18 år för att få handla hos oss.

Priser
Priserna anges iK inklusive SE moms. Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag kunden gör sin beställning. Priserna är styckpriser inklusive moms om inget annat anges. För leveranser utanför EU visas priser utan moms när du loggat in. Fraktkostnad tillkommer med 39 kr inom Sverige. Vid beställning för 700 kr eller mer skickar vi fraktfritt, inom Sverige. För leverans utanför Sverige beräknas frakten på vikt och volym för varje beställning. Den totala summan inkl frakt visas, innan beställningen bekräftas, när du har loggat in. Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser.

Förändring av order
Det går bra att förändra en lagd order, utan kostnad annat än prisskillnad på vara och ev frakt. Vid ändring av vara på order gäller det pris som är aktuellt vid tillfället för förändringen. Notera att order som redan levererats av självklara skäl ej kan ändras.

Avbeställning
Avbeställning är möjlig utan kostad fram till den tidpunkt ordern effektuerats. Effektuering sker vanligtvis genom att faktura och frakthandlingar skapas. Avbeställning efter det är ej möjlig. Du som kund är i fall vi effektuerat din order skyldig att mottaga försändelsen. Avbeställning av icke lagervara vilken köpts in speciellt för kund är ej möjlig efter det att vi beställt samma vara från vår leverantör. För att avbeställa en order ska kunden kontakta oss via e-post info@dinabutiker.com och uppge sitt orderid. En avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse mottagits från oss.
BETALNINGSVILLKOR

 

 

Fakturabetalning via Klarna

Fakturan bifogas i ditt paket, eller skickas till din epost-adress. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar netto. Fakturaavgiften är 19 kr. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med, f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta.

Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket innebär att Klarna inhämtar en kreditupplysning. Har du några ytterligare frågor eller funderingar ar du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10. vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan också skicka e-post till info@klarna.se eller läsa mer på https://klarna.com/sv/handla-med-klarna

 

Delbetalning via Klarna

Delbetala eller välj att betala i din egen takt. Dina köp hos Klarna samlas på en och samma faktura och betalas i slutet av månaden efter. Du kan betala allt, eller välja att delbetala i din egen takt. Läs mer här https://klarna.com/sv/handla-med-klarna

 

Kortbetalning är möjlig med VISA och Mastercard i valutorna SEK, NOK, DKK, USD och EUR.

 

Kortbetaling via Paypal är också möjlig.

 

 

Leveranstid
Leveranstiden är normalt 2-5 vardagar (vid leverans utomlands kan leveranstiden bli något längre). Under semesterperioder kan leveranstiden vara längre, vilket i så fal anges högst upp på varje sida i butiken. I största möjliga mån kommer alla varor du beställt att levereras tillsammans. Om en vara mot all förmodan skulle avvika mot den utlovade leveranstiden skickar vi delleverans. Självfallet står vi för den extra fraktavgiften som uppkommer vid delleverans.

 

Leveranssätt
Leverans sker med DHL eller med Posten. Om paketet är litet så levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmsta postkontor eller DHL serviceställe.

Leverans till annan mottagares adress
Om du vill att leverans skall ske till annan mottagares adress så sätter du ett kryss i rutan ”Alternativ leveransadress” i kassan och fyller i leveransadressen. Observera att leverans till annan adress endast fungerar vid betalning med kort. Vid fakturaköp skickas varorna alltid till folkbokföringsadressen.

Transport
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till kunden så är vi ansvariga. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till oss så är kunden ansvarig. Om kunden vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall kunden omedelbart anmäla detta till Posten eller servicestället. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, skall du kontaka oss.

Ej uthämtade/utlösta paket
Vi debiterar 200 kr oavsett köpsumma för att täcka våra hanteringskostnader/frakt för ej uthämtade/utlösta paket. Betalning ska ske inom fjorton (14) dagar räknat från fakturadatum.

Bytesrätt/Öppet köp
Mottagaren har rätt att ångra sitt köp eller byta till annan storlek, färg eller vara inom 30 dagar. Varan ska vara oanvänd (får ej tvättas) och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar inom 30 dagar.

Kontakta oss via e-post info@dinabutiker.com innan du returnerar ditt paket. Uppge då ditt orderid, ev fakturanummer och vilken vara det gäller. Uppge även om du istället vill byta mot annan vara, alt. om pengarna ska returneras till beställaren. Den som returnerar en vara får själv stå för returfrakt och transportrisk.

Vi mailar dig när returen inspekterats och godkänts/icke godkänts. Vi löser inte ut försändelser som återsänds mot postförskott eller inte är fullt frankerade.
Använda varor eller varor som returneras i skadad eller utebliven förpackning skickas tillbaka utan åtgärd.

Reklamationer
Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad skall mottagaren eller beställaren kontakta oss via e-post, info@dinabutiker.com och ange felet så snart som möjligt. Specificera aktuell produkt och beskriv problemet. Beställarens orderid och ev. fakturanummer måste också anges. Kund som returnerar en felaktig vara står för transportrisk, men ej för returportot av s.k. ersättningsvara. Vi mailar dig när returen inspekterats och godkänts/icke godkänts. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Garantier
Vi lämnar 1 års garanti på alla våra produkter. Enligt konsumentköplagen har du även rätt att reklamera en vara inom tre år, om den visar sig ha varit felaktig vid leveranstillfället.

Returer
Vi förbehåller oss rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i fall identisk vara ej finnes tillgänglig vid tillfället för åtgärd av returnerad vara.

Information
Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande artiklar. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.

Tvist
Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgöres som regel i domstol.

Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Övrigt
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.

 

O&B Blomberg AB
Komministervägen 1, 168 59 Bromma.
E-post info@dinabutiker.com. Telefon 073-529 25 81.
Organisationsnr 556-735 877 4